Kort om Stockholms resan

Nu tänkte jag skriva om resan till Stockholm och känna att jag gör någon nytta. Meningen var att jag skulle plugga hela dagen men jag har ingen ork, trots att det har varit lov. Men jag ska börja strax!

Torsdag: Tåget skulle gå 20.09 och när vi väntar på stationen kommer Alex på att hon inte har med alla biljetter (smarto) så hon fick ringa hem och be dem köra race till stationen på fem minuter! Precis när tåget ska gå så kommer hon, phu. Vi kom fram i Stockholm kvart i tolv och möts upp av Alex =) ( den andra ) Sen går vi en lång bit enligt mig till Kungsholmen och lägger oss och tittar på Taken och sedan somnar vi.

Fredag: Jag vaknar pigg och exalterad! Drar runt på båda Alexandrorna (vet inte vad jag ska kalla dem när de heter likadant) De tröttnar nog på mig efter en timme, för ska man shoppa med mig så ska man shoppa. Jag ska gå i alla affärer minst två gånger, i fall att jag har missat något. Sen åker vi hem till Kungsholmen efter 4 timmar och gör oss iordning för kvällen. Halloween party på 360. Vilket blev hur kul som helst. Vid 2 är vi väldigt trötta och bestämmer oss för att äta mat, på donken såklart. Sen åkte jag, alex och cattis hem till alex där vi upptäcker att nyckeln inte funkar till yttedörren, så där sitter vi och fryser tills någon som bor längre upp på gatan hjälpte oss. När Alex väl kommer hem får vi reda på att hon hade somnat på tunnelbanan, inte bra alex ;)

Lördag: Även om vi var otroligt trötta så var jag redo för ännu en dag på stan! Så jag drog runt på dem lite till. Sen var tanken att vi skulle gå ut igen, men efter ett tag kände vi att vi inte orkade. Det fick bli hemmakväll med pizza och godis.

Söndag: Lite mer shopping. Sen träffade vi på Josse, Linda och Linda i Sturegallerian så vi åkte och fikade i gamla stan. Underbar sallad! Sen saknade Alexandra oss så vi åkte hem och lagade tacos och kollade på film.

Måndag: Vi orkade inte göra så himlans mycket, alex var i skolan och vi ville hem. Så vi vandrade runt på söder lite. Sen hälsade vi på Sandra när hon jobbade och sen tog vi tåget hem.

Kommentarer

speak now, or forever hold your peace:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback