Kråkan Kruse

Torsdag
Jag har nog aldrig varit med om en sådan lång torsdag som dagen innan midsommar. Jag och Mathilda sprang runt på stan hur länge som helst och fixade massa saker (egentligen ca 1 timme,men det kändes som evigheter) jag hann springa runt med Ida ett tag innan det också. Det blev inte direkt bättre när jag och tilda fick gå med 24 idiottunga cider genom hela stan och att vi tog fel buss från början? jag orkade inte kolla vilket nummer det var,men det kom vi på ganska så snart så vi satte oss och väntade på den riktiga bussen samtidigt som vi studerade massa duvor och en och en annan kråka som blev matade av världens sötaste tant. Vi namngav en mås till Måns och en kråka till Kruse vilket har varit helgens roligaste namn (hur kommer du på kruse tilda?) så tråkigt hade vi, sen var det bara hem och vänta och packa mer tills klockan var 01:10 ungefär, då åkte vi äntligen till SMÖGEN! vi var framme trötta och partysugna klockan halv 4. Mathilda såg jag inte för hon hade virrat bort sig i Smögen och vi hittade henne vid halv 6,blöt och sur på en taxichaufför som inte hittade någonstans? sedan satt "vi" upp tältet och la oss bekvämt och mysigt! Både jag,Adam och Martin ville sova men Tilda var ju den piggaste någonsin så hon höll oss uppe till halv jävla 9 på morgonen!! så somnade alla utom jag för då var jag pigg. Så jag sov inte en minut natten till midsommar och det märkte jag inte ens för pigg var jag.

Fredag
Det SPÖregnade när vi skulle packa ihop tältet och fy vad jobbigt det var, vi åkte ända till Torp (Uddevalla) bara för att få äta mcdonalds som inte fanns i Smögen eller Kungshamn där spenderade vi circa 3 timmar på mat,paraplyshopping och mobilladdning. Sen var vi tvugna att åka tillbaka till Smögen, och jag har aldrig hatat mitt hår så mycket som den dagen, både jag och mathilda såg ut som krulltottar! maha. När vi kom tillbaka var det bara att börja fira midsommar! klockan 4 somnade jag och Mathilda i Stjärndals & Turtens tält och där sov vi ett tag tills det var dags att röra på sig! Det finns FÖR mycket att berätta så jag orkar verkligen inte. Men det var en otroligt händelserik och blöt midsommar. Jag lyckades även tappa bort alla mina favoritsmycken som jag konstigt nog inte sörjer så speciellt mycket? Och det är ganska lärorikt att fira midsommar med 30 killar + Mathilda och jag. Vi hittade inte Carro,Amanda,Josse,Melina för de bodde på andra sidan av hela kungshamn så NEJ dit orkade vi inte ta oss i regnet. Jag, Adam och Robin tog även en taxi till kungshamn när vi kunde tagit båten för SÅ mycket billigare för att äta pizza som inte var god någonstans,sen gick vi tillbaka till bryggan och träffade lite folk och sen gick vi och la oss i bilen! somnade med en gång . . det var skönt.

Lördag
Vi gick till Ica och köpte frukost sen åt vi den och väntade på hemfärden, vi vägrade vara kvar trots att solen hade tittat fram och det började bli riktigt varmt,men nej. Väl hemma efter en lång bilfärd i sömn packade jag upp alla blöta saker och duschade för att sedan åka till Karlander och fira midsommar igen fast inomhus, det var ruskigt kul tills jag var så trött så jag nästan somna! Jag och Amanda och några mer hade ganska kul med en örnmask? som vi hittade,det var underbart kul iallafall, tiden bara SPRANG förbi och klockan 3 när det fortfarande var lika kul gick jag och Adam till honom och somnade, jag märkte inte ens när Martin & Anders kom dit och började prata. Så trött var jag (:

Ikväll ska jag mysa med MIN Ida fast egentligen vill jag bara soooova.

trevlig väldigt mycket förkortad läsning.!


Kommentarer

speak now, or forever hold your peace:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback