Worse than jealousy was the fear that I had lost him forever

Igår var den mysigaste dagen på länge♥ Kanske inte den biten när jag pluggande, men eftermiddagen,kvällen,natten,morgonen. Som sagt så slapp jag åka buss i regnet till Adam, han hämtade mig istället eftersom han ändå skulle köpa lite saker. Kvällen bestod av besök från Filip, High School Musical 2 som jag fick kolla på själv (Adams lillasyster och hennes kompisar kollade på den själva när vi inte var närvarande), pizzamys, lite godis, Lite Troja tittande och sömn. Helmysigt. Jag var pigg som vanligt och vaknade klockan tio, jag försökte förgäves att få upp Adam, men jag misslyckades. Tillslut lyckades jag dock och då var det frukost time följt av massa tv tittande.

När jag kom hem satte jag mig och pluggade direkt, JAG HATAR DET. Jag kommer verkligen ingenstans. Svenskan är fortfarande orörd, dock är Engelskan soon klar. Jag har även hunnit med lite julpynt och att kolla på julkalendern som jag missade igår. Jag har nog inte sett en hel julkalender sedan den där sjömansmöss och .....råttor. Nu ska jag kanske lyckas, fast det kommer jag inte. Nu ska jag kika lite på min svenska och sedan duscha.

"I could hardly believe my stupidity, not to mention my poor judgment. I had suspected for some time that I fancied him. That had been very careless of me. Bu to be in love with him, to love him - that was nothing short of criminal negligence. And to think of how I had laughed at all the other women who had fallen for him over the years. Little did I think it would happen to me? Doubtless there was a great lesson to be learnt from it - don't mock lest ye be mocked yourself, or something like that. I couldn't think straight because the sharp tearing pain of jealousy was driving me demented. Worse than jealousy was the fear that I had lost him forever"

Ja den är SÅ värd att läsa: Lucy Sullivan is getting married - Marian Keyes


Kommentarer

speak now, or forever hold your peace:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback