mys

Ursäkta så väldigt mycket att jag inte har uppdaterat på mer än en vecka, men vi har haft så sjukt mycket att göra. Skolan är som Azkaban eller något. Färra veckan hade vi två stycken inlämningar plus nationella prov i matte och denna veckan nationella matte, spanska prov och svenska inlämning igen. Inte nog med det så måste vi ha glosor till engelskan varje torsdag, och vår nya lärare är väldigt noga med det också, boring. Jag har köpt fyra julklappar nu! Bara sex stycken kvar. Idag blir det mys med Adam. Vi ska kolla på Stardust, Kvarteret Skatan (kanske), så underbart kul och Bring it on it in to win it.

Spanska provet idag gick faktiskt åt helvete, vilket man brukar säga. Men det gjorde verkligen det. Hon gav oss en läsförståelse om choklad som inte en jävel kunde förstå. Jag tror jag förstod mindre än 1/5. Så sa hon bara att vi skulle tänka som på engelska och plocka ut fakta av det vi vet, men hur ska vi göra det när vi knappt förstod ett ord. Engelska har man ju ändå läst i nio år, spanska i ett och ett halvt (iallafall vi, spanska två) Franskan på högstadiet sög så jag bytte. Får man en svår engelsk text kan man ju iallafall förstå vad den handlar om.

morr

Kommentarer
Postat av: Maria

tjusig bakgrund du har på bloggen!!! jag såg stardust för ettag sen och den va så ball! visst inte alls den bästa film jag sett men jag trodde aldrig den kunde vara bde spännande, fantasifull och rolig för rolig var den verkligen!


speak now, or forever hold your peace:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback