I need you like the heart needs a beat

Jag upptäckte att jag inte hade skrivit något om vad vi gjorde på nyår, bara lagt upp bilder med mera. Vi åt hos mig (Potatisgratäng,kött,sås och sallad såklart!) Sedan tog vi bussen till herr Ekvall där det för tillfället inte var mer än tre killar som satt och spelade Buzz, det var kul. Det var väl den stora underhållningen tills det kom mera folk. Men kul var det för en del. Jag tyckte däremot inte det var så kul för jag kom på alla svar någon sekund efter alla andra, därmed var jag för sent ute eller så kunde jag inget. Några svar fick jag rätt på ganska fort. Jag suger inte så mycket iallafall. Vi var inte så många hos ekvall, runt tolv stycken. Men det var väldigt roligt och mysigt. Precis lagom. Vid två tiden åkte alla hem eller ner till stan för att sedan ta sig hemåt.

Igår läste jag äntligen ut Harry Potter!  Jag är väldigt glad att jag inte läste ut den i juni när jag köpte den. Ni som har läst den på svenska borde läsa den på engelska, de är mycket bättre. Mer inlevelse :). Eftersom min kära mor avslöjade slutet till mig även fast jag sa NEJ, hon är nog den elakaste jag vet. Faktiskt. Hon har ätit upp min mat också!  - Så visste jag väl egentligen vad som skulle hända. Men jag tänkte ändå att hon kunde ha fel och kanske hade läst något annat. Man vet ju aldrig med henne. De fem sista kapitlerna som jag läste igår innan jobbet och sedan till halv ett var SÅ spännande. Jag grät, skrattade så jag trodde jag skulle dö och tappade bort tiden. Den var så bra, allt som har varit oklart i de andra bäckerna kommer fram och har man inte läst de andra så är man nog rätt körd.(Om ni inte vill veta slutet, t.ex . Adam så läs inte vidare nu)


Jag måste säga ändå att jag hade en rätt bra gissning på slutet, klart att han var den sista som skulle dö (harry) annars kan ju inte voldemort dö! Solklart. Det har de sagt genom hela boken att det finns en del i honom som tillhör Voldemort. Det kluriga som jag inte kom ihåg var att voldemort hade druckit av harrys blod för att han trodde han skulle bli starkare, men HAH tji fick han. Det gjorde ju bara att Harry inte kunde dö på riktigt. Harry Potter måste nog vara en av de romantiska böcker jag har läst, okej det händer inte så mycket men allt är så sagolikt och gulligt. Speciellt mellan Harry och Ginny, cute !! Och att de sedan gifter sig och döper alla sina barn till Lily,James och Albus är ju bara ett plus. Kärleken mellan Hermione och Ron är ju bara ironiskt, att gå från att verkligen hata varandra till att älska varandra är lite små roligt, men som sagt kärlek börjar alltid med bråk.

Jag förstår bara inte hur Rowling har kunnat komma på allt detta. Albus som framstår i den sista boken som egoistik och inte alls utänkt blir i slutet ett geni. Han har tänkt på allt , eller som han själv säger han är ganska bra på att gissa och det blir oftast rätt.

Nej nu ska jag inte babla om massa oviktiga saker mer! Jag ska fortsätta deppa över att boken är slut och att det inte kommer någon mer. HOW RUDE, och det menar jag. usch:(

Kommentarer

speak now, or forever hold your peace:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback